Receb-i Şerif

Saatler biriktirip günleri bildim, günleri ekleyip haftaları bekledim, haftalar geldi üst üste dördüne bir ay dedim Zaman dedikleri kervan içre ne kadar sefillik var ise kendimden de çok günahlar yükledim Aylar geçti teker teker ben çok veballerle bir mübarek sultanın kademine geldim

Dediler ki bana “Dokuzu geçtin kaldı iki, Temiz olmaz isen almazlar seni içeri”

Kapıdakinin Recep derlermiş adına Rabbisiymiş Allah (c.c.).. Benim ayım dermiş ona Saygı demekmiş isminin anlamı Recem diyenlerde olurmuş bu aya, zira mümin kardeşlerime eziyet etmemesi için lanetli olan şeytan rec’m edilirmiş pek gönülden sevdim recebi çünkü ismindeki

Ra: yüce Allah’ın rahmetine işaret
Cim: yüce Allah’ın cömertliğine alamet
Ba: yüce Allah’ın iyilik ve ihsanını anlatır, diye anladım

Anladım ki Recep azapsız bol bol rahmet, cimrilik olmadan bol bol cömertlik, cefa olmadan bol sefalı ihsan demekmiş

Efendimin şu mübarek kelamını işittim birden

“Cennette bir ırmak vardır; bu ırmağın adı: Recebtir Sütten daha beyaz ve baldan daha tatlıdır Bir kimse, recep ayında bir gün oruç tutar ise Allah kendisine o ırmaktan içirir”

Orda içmek için burada tuttum kendimi Dediler silindi bak biraz kir Çünkü bak ne diyor Peygamber (SAV)

“Bir kimse, recep ayının ilk gününde oruç tutar ise Allah onun altmış senelik günahını affeder”

Recep ayı hoşamedi edince bana bende sordum ona Sende başka hangi ırmak var söyle bileyim Ta ki gireyim içine temizliğimi dileyim Dedi bana ilk Cuma geceme Regaib derler melekler Sabaha kadar her ne dilek var ise kabul olsun diye rablerine iletirler Sana bendeki güzel müjde budur Çünkü o gecenin üçte biri geçtiği zaman; semalarda ve yerde ne kadar melek varsa hepsi Ka’be etrafında toplanırlar

Allah-u Teala onların hallerine muttali olur ve şöyle buyurur

Ey meleklerim, ne dileğiniz var ise benden dileyin

Onlarda şöyle derler

Rabbimiz Senden dileğimiz odur ki Receb ayında oruç tutanları bağışlayasın

Bu dileğinizi yerine getirdim der Allah-u Teala

Receb geçti gün gün Regaib ile oldum pek memnun vardım Şaban kapısına…

~ tarafından islamcokguzel Temmuz 2, 2009.

Bir Yanıt Bırakın

 
