Şevval Ayı Orucu..



Şevval Ayı Orucu.


Ramazan-ı Şerif ayının peşinden gelen Şevval ayında altı gün oruç tutmak müstehaptır. Ebû Eyyüb el-Ensârî (ra) bildirmiştir: Resûl-i Ekrem Efendimiz (S.A.V.) buyurdu ki:
“Her kim Ramazan orucunu tutar ve sonra onun ardı sıra, Şevval’den altı gün daha oruç tutarsa, bütün sene oruç tutmuş gibi olur.” (1)

Nitekim Cenâb-ı Hak, “Kim hasene (iyilik, ibâdet, sâlih amel) ile gelirse, onun için getirdiğinin on katı vardır. Kim de kötülükle gelirse, o ancak misliyle cezâlandırılır. Kimseye zulmedilmez.” (2) buyurur.

Ramazan’da otuz gün, Ramazan sonrası gelen Şevval ayında da altı gün oruç tutan bir mü’min toplam otuz altı gün oruç tutmuş olmaktadır ki, bu rakamın on katı bir yıla denk düşmektedir.

Cenâb-ı Erhamü’r-Râhimîn’in rahmeti ve ikrâmı ise sonsuzdur, sınırsızdır....

Dipnot:
(1) Müslim, Sıyâm, 204; Câmiü’s-Sağîr, 3/3668;
(2) En’am Sûresi, 6/160

~ tarafından islamcokguzel Ekim 7, 2008.

2 Yanıt to “Şevval Ayı Orucu..”

  1. Ramazan ayı ve bayramından sonra Şevval ayı içinde, halkımız arasında “altı gün orucu” adıyla bilinen orucu tutmak sünnettir.
    Bu altı günlük orucun bitişik olması, yani ara vermeden tutulması mecburiyeti yoktur; belli aralıklarla da tutulabilir. Mesela evvelinde, ortasında ve sonunda da olabilir. Ancak bu oruç, şevvalin 12’si ile 17’si arasında tutulduğunda “eyyâm-ı biyz” da oruçlu geçirilmiş, dolayısiyle iki sünnet birlikte yapılmış olacağından çok büyük sevabı vardır.

    Rabbim (c.c.) farz olan Ramazan-ı şerif orucunu tuttuktan sonra, sünnet olan bu 6 günlük Şevval orucunu da eda edebilmeyi cümlemize nasip eylesin!

  2. Bir Menkıbe

    Süfyan-ı Sevri (k.s.) hazretleri anlatıyor:

    – Ben Mekke-i Mükerreme’de üç sene oturdum. Mekkelilerden bir kimse her gün Harem-i şerife gelir, tavaf eder, namaz kılar ve sonra bana selam verip giderdi. Ben bu kimse ile tanıştım. Bir gün o kimse beni yanına çağırdı. Bana dedi ki:

    – Ben öldüğüm vakittekendi elinle beni yıka, namazımı kıl ve defneyle. O gece beni terk etmeyip kabrimde gecele. Mükireyn’in suali anında bana Tevhid’i telkin et, dedi.

    Ben de o kimsenin istediklerini yapmayı kabul ettim. Bana emrettiğinin aynını yaptım: Kabrinde geceledim. O gece uyku ile uyanıklık arasında iken :

    – Ya Süfyan! Beni korumaya ve senin telkinine ihtiyaç kalmadı, diye bir ses işittim.

    O zaman:

    – Ne sebeple bu lütfa eriştin, diye sordum

    Bana cevap olarak:

    – Ramazan-ı Şerifin orucunu tutup Şevval’den altı gün daha eklemem sebebiyle, dedi.

    O esnada ben uyandım. Yanımda kimseyi göremedim. Abdest aldım, namaz kıldım, uyudum; böylece üç kere gördüm aynı rüyayı… Bildim ki bu Rahmanîdir; şeytandan değildir. O zaman da kabrin yanından ayrıldım ve,

    “Ya Rabbi! Beni Ramazanın orucuna ve Şevval’den altı gün orucuna muvaffak kıl” diye dua ettim.

    Allahü Teala Hazretleri beni de muvaffak kıldı.

Bir Cevap Yazın

 
