Adı AŞK …!

ask.jpg

ADI AŞK

Aşk denilince akla, sevmek sevilmek gelir, Leyla-Mecnun, Kerem-Aslı, Ferhat-Şirin gelir. Belki de aşk olmasının sebebi kavuşulamadığındandır. İmkânsız olan içinde saklı olandır. İşte mahluka duyulan bu aşk sebebiyle, Hakk’a giden yol bulunur belki. Bakarsın seviyorsundur, sevildiğini de biliyorsundur, ama imkânsızdır. Olanak yoktur, belki de çaresizlik içerisindeyken işte tam o esnada Rabbimiz gelir aklına zira ondan başka sığınılacak âşık olunacak kim var ki? Hani Mecnun’da Leyla’sına kavuşamayınca bakar olmuyor, Leyla sayesinde Mevlâ’mı buldum der. Bundan sonra Rabbi ile baş başa kalıp “Mevlâm’da Sen’sin, Leyla’mda” der, öyle sığınır.

Yalnız değildir artık veya değiliz, her şeyimizi O’nunla paylaşır, O’na anlatırız. Bir hacetimizi, bir şükrümüzü nebileyim her şeyimizi Rabbimize anlatırız. Özellikle de geceleri. Bir gece karanlığında kalkarsın, bakarsın ki kimseler yok, hatta en sevdiğin bile..! Ama sonra düşünürsün acaba diye, kalbini yoklarsın, kalbinde, evet orada biri vardır. Seni senden iyi bilen sana çok yakin olan biri vardır. Kalkarsın bakarsın dışarıya gecenin bir vaktinde etraf sessiz sakin herkes uykuda tüm kapılar kapalı. Sonra gece nasılda tüm kusurları ayıpları örtmüş, ya benim uyuplarım kabahatlerim günahlarım, acaba bunları kim örtecek dersin. Rabbim Settar sıfatıyla tüm kusurlarımı setr eder mi acaba? Gaffar ismi celiliyle de mağfiret edermiydi asi kölesini acaba? Tüm kapılar kapalı ama bir kapı acık o hisle oturursun seccadeye yalvarırsın mahzûn bir kalp ile hatta ağlarsın, dayanamazsın artık, o kadar uyupların vardır ki ! film şeridi gibi geçer gözünün önünden.

-Ya Rabbi (c.c.) şu anda tüm mahlukat uykuda, kapılar kapalı, bir tek Sen’in kapın açık, zira Sen’in kapın kapanmayan kapı, mücrimiyle, günahkarıyla tüm herkesi kabul edensin.

Sonra din kardeşlerin gelir aklına ve onların çok kıymet verdikleri hatta kıyamadıkları evlatları. Düşünürsün etraf kötü, nefis ve şeytan her yere pusu kurmuş, ansızın nerde ve nasıl çıkacağı belli değil ki. O mazlum, çaresiz, savunmasız yavrularımızı bizim bakmaya dahi kıyamadığımız, yüreğimizden, kanımızdan, canımızdan, bir parça olan yavrularımızı bu iki azılı düşmandan koru Ya Rabbi.

Sen ki, Alemlerin Rabbisin, bütün mukevvinatı yoktan yaratan, kemâlâ ulaştıran, aklı âzâları ve bütün güzel vasıfları ihsan eden ve insanları hayvanlardan ayıran, gücü yetmeyeceği şeyi teklif etmeyen Hak Teâlâ’sın. Bizler aciziz, korumasız zavallıyız kalbimize öyle bir korku ilgâ etki senden korkalım, korkalım ki her türlü kötü temâyüllere set çekelim. İlahi mâni ve rahmani bir sed. Bu seddin arkasına sığınıp kendisini yasaklardan korumaya muvaffak olanlardan olalım.

Zira Bizim Muhabbetimiz ne Kalp iledir, ne de Akıl İle… Olur Ya Kalp Durur, Akıl İse Unutur!

Bizim Muhabbetimiz Ruhumuz İledir; O ne durur, ne de Unutur! çünkü ebedidir…

Sonra aklına Rasulullah Efendimiz (SAV) gelir. Sabahladığı geceler, ağladığı günler. İhtiyacımı vardı ki sabahlıyordu, oysa bütün beşer onun hürmetine yaratılmıştı. Rabbi’ne hakiki bir abid olabilmek adına gözyaşları döker, şükür secdelerine giderdi. O ki günahsız, Habibim Ahmed Rasulum Ya Muhammed hitabına mazhar olmuş nur peygamber bir sevgiliydi. O dahi sabahlardı da bizler niye sabahlamayalım diye düşünürsün. Bir nebzecikte olsun o nur peygamberi örnek edinmek adına.. Gözlerinden yaşlar akmaya başlar, kalbin gönlün mahzun, eğersin başını, kalbine bakarsın gözlerini kapar durursun öylece, çaresiz günahkârsındır, zavallı aciz, o acziyet ile o mahzun kalp ile sığınırsın Rabbime acaba dersin ”Ya Rabbim beni affetmezse”? Sonra Hazreti Ömer’in (r.a.) sözü aklına gelir “Mümin beynelhavf verreca olmalı“ yani korku ile ümit arasında. Hem korkacağız ya affetmezse diye, ya ümit edeceğiz umulur ki Rabbim beni af ediverir, O’nun sonsuz ebedi kerem sıfatı vardır diye. Dünyadaki zenginlere gidince bir müşkilatından dolayı gidersin, eğer ki vermeyecekse cevap vermez seni bekletir, sen geri gelirsin sonra ihtiyacın var ama mecbursun tekrar gidersin, adeta aşındırırsın kapısını sana “Off aman sıkıldım artık senden der” carpar kapıyı yüzüne dünyan başına yıkılır. Oysa ki Hakiki Dost, Hakiki Maşukumuz, Hakiki Sevdamız öylemidir. O’nun azim rahmetinden istifade edeceksin elbette onun kapısından kafanı başını kaldırmayacaksın diyeceksin ki..!

-Ey benim Rabbim (c.c.). Sen’in kapına geldim, başımı manevi eşiğine koydum, affetmeden kaldırmam başımı. Ey mümin, Mevla’nın şanından değildir seni kovmak, bütün günahlarınla bütün isyanlarınla ona gelir özür diler affını istirham edersen kabul eder red etmez seni. Fakat ben daldım isyana, ben zaten mücrimim yaptığım günahlar ahseni efsundur deyipte bir isyan daha katmak onu cehenneme bir kez daha yaklaştırır, onun için RABBİMİZDEN isteyeceğiz. Neden istemeyeceksin değil mi?

Daha fazla dayanamayıp secdeye gidiyorsun. içinde öyle bir haz var ki, öyle dolmuştu ki için adeta hıçkırıyorsun. Ne olacak benim halim, din kardeşlerimin hali diye düşünüyorsun. Sonra Hz. Ömer aklına geliyor. ”Ya Rabbi benim vücudumu öyle bir büyüt ki cehennemi kaplasın da girmesin ümmeti Muhammed” deyişi. Sende o büyük Allah dostu olan şahsı örnek alıp diyebilirmiydin öyle. Mümkünmüydü senin için? Dua ve ilticaya devam ediyorsun gerçek aşkı buldum, gerçek sevdayı buldum. Faniye duyulan aşk mı sana duyduğum aşkın yanında diyorsun, Aşk; Allah ile Muhammed aşkı, aşk Hz. Ebu Bekir ile Peygamber Efendimizin aşkı, zira küffar ordusu bedirde kudurmuş azmış vaziyette iken Ebu Bekir “Ya Rasulallah bana müsaade buyurun da küffarın üzerine gideyim” buyurduğunda ”Ya Eba Bekir beni bırakıp da nereye gideceksin, zira benim bedenime ve kalbime gelen sıkıntı senin mübarek yüzüne bakmakla izale oluyor” buyurmuşlardı. Gerçek aşk buydu, gerçek muhabbet adeta onda kaybolmak bir olmaktı. Sen ben yoktu biz vardı. öyle bir aşk vardı aralarında ki Leyla-Mecnun aşkı, O AŞK yanında hiç kalırdı. Bizler onları örnek alıp onlar gibi olamasakta onların yolundan gitmeliyiz. Aşk oydu gece kimseler yokken O vardı hissediyordun, zira sıcaklığı ferahlığı kalbine geliyordu. O’nun varlığını bilmek ne güzel şeydi? O’nun senle beraber olduğunu, seni sana dahi bırakmadığını bilmek anlamak ne güzeldi. Ağlayarak secdeye vardığın mekandan öyle sevinç ve huzur dolu olarak ayrılıyordun ki şimdi kavuşmuştu aşık maşukuna. Gerçek aşkı tatmıştın, gerçek mutluluğu Allah’ım ne büyük saadetdi..! Varmıydı bunun tarifi? Gecelerimiz gündüzlerimiz her an ve dakikalarımız hep o aşkla geçsin, bitmesin, ilelebet sürsün, sürsün ki hayat daha bir anlamlı, sevgi dolu geçsin. Her bir şeye Rabbimin bana hediyesi, bana beni sevdiğinden gönderdi diyebilsin.

Gerçek aşkı bulmamız dileğimle, sevgiyle kalın ama Hak üzere kalın…!

~ tarafından islamcokguzel Temmuz 15, 2007.

14 Yanıt to “Adı AŞK …!”

  1. çok güzel olmuş..süpersiniz.
    ya…..sizi tebrik ederim……………cnm..

  2. çok güzel aşık olmak yaa bayıldım aferin yani

  3. Canım arkadaşım yazıyı okuyunca talebelik günlerimiz aklıma geldi.Güzel günlerdi özlemle yad edilesi günler.site dediğin gibi ahsen Rasulumuze sevda özlem var emeği geçenlerden Allah razı olsun.

  4. güzel bi site elinize sağlık

  5. harika.

  6. ya gerçekten çok güzel olmuş…bende 15 yaşında bi kızm…bu konuyu çok düşündüm birisini seviyorsun ama o seni annen kadar sevebiliyor mu ki…annen ki senin için canını bile verir…peki ya ALLAH …o dünyadaki insanlara merhametinin yüzde birini dağıtmış…annen bu kadar merhametliyken ve sen anneni bu kadar severken…annen için canın ı bile verebilecekken ALLAHı bu kadar seviyor musun…İŞte bakıyorum da ne kadar nankörüz…seni o kadar seven bi sürü nimetler verene ibadetmizi bile doğru düzgün yapamıyoruz…ama bu o kadar zor ki..tamam gerçek aşkın ALLAH aşkı olduğunu idrak ediyorum.ispatlarımda ama bir türü sahabe gibi peygamber gibi o ateşle yanamıyoruz…bunu nasıl başarıcam bilemiyorum…inşallah ALLAH a teslim olmayı başarabilirim.

  7. ne yazayım ki

  8. Allah razı olsun gerçekten harika bi yazı ……..
    hibirşey söylenemz bunların üzerine
    inşallah o gerçek aşkı yaşarız selam ve dua ile ..

  9. ben seviyorum ve gerçekten de insanın insanı sevmesi kendisini hakka götürüyor bu yüzden birbirinizi sevin ki hakka kavuşasınız arkadaşlar

  10. ALLAH’ınıza Kurban Olam 🙂

  11. ne yazayımki diyecek bir şey yok herşey zaten var bize düşen kalpten hissetmek

  12. Ne yazılabilirki bunların üstüne…..:(

  13. cox gozel

  14. çok güzel maşallah…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: