Neden sabah namazı dünya ve içindekinden hayırlıdır?

“Sabah namazının çok sevaplı bir ibadet olduğunu bildiğimiz için vaktinde kılmaya önem veriyoruz. Ancak bazen uykuya dalarak vaktinde kılamadığımız da oluyor. Güneşten sonraya kalan namazımızı nasıl kılacağız? Eda mı, kaza mı olacak? Sünnetiyle mi, sadece farzıyla mı kılacağız? Bu konuda bilgi ve ikaza ihtiyacımız var.”

Sabah namazı çok önemlidir. Efendimiz (S.A.V.) şafak vaktinde kılınan namaza şöyle dikkat çekmiştir:

- Fecir vaktinde kılınan iki rekat namaz, dünyadan da, dünyanın içindekinden de hayırlıdır!

- Neden böyledir? Çünkü dünya da, içindeki hayra harcanmayan mal da ebedi hayatta geçer akçe değildir. Ancak, kılınan iki rekat namaz, dünyanın vermediği faydayı verecek, sahibini cehennem azabından kurtarmakla kalmayacak, cennetin güzelliklerine de kavuşturacaktır. Öyle ise bu derecede kudsi olan sabah namazını vaktinde kılmak için akşam erken yatmalı, sabah da erken kalkmalı, güneş çıkmadan dünyadan da kıymetli olan sabah namazı vaktinde eda edilmelidir. Bununla beraber, bunca dikkate rağmen uyanamaz da, sabah namazı güneşten sonraya kalırsa ne olacak?

Bu takdirde artık her şey mahvoldu, bitti demek değildir elbette… Bu defa da yapılacak ilk iş, güneşin çıkışından kırk beş dakika sonra, yani kerahet vakti çıkınca sabah namazını sünnetiyle birlikte kaza etmektir. Böylece vaktinde kılma sevabı alınmasa da borçlu kalma günahından kurtulma söz konusu olur. Bu gibi arzu edilmeden düşülen hatalarda mühim olan bir konu da şudur: Hatayı yapan insan, bundan derin üzüntü duymalıdır. Vaktinde yapmadığı ibadetinden dolayı vicdan azabı çekmelidir ki, tekrar etme temayülü söz konusu olmasın…

Gerçek olan odur ki, insan günahından dolayı ne kadar üzüntü duyar, vicdan azabı çekerse o kadar iman kuvvetine sahip olduğu anlaşılır. Efendimiz bunu çarpıcı bir ifadeyle şöyle dikkatimize verir:

- Mümin, günahını üzerine yıkılacak dağ gibi büyük görür, üzüntü duyar; münafık ise burnu ucuna konmuş sinek gibi basite alır, kayıtsız kalır! Günahını büyük görme duygusu, tekrar etmeme tedbirine sevk eder, küçük görme duygusu da tekrar etme tembelliğine teşvik eder. Burada hatırlanması gereken bir nokta da şu olsa gerektir: Sabah namazı, güneşin doğuşundan sonraya kalınca, öğleden önce kılınacak olursa sünnetiyle birlikte kaza edilir. Öğleden sonraya kalırsa, sünnetiyle birlikte kaza etme fırsatı kaybolmuş olur, sadece farzını kaza etme imkanı kalmış olur. Bu yüzden sabah namazını vaktinde kılamayanlar hiç olmazsa kerahet vakti çıkınca hemen sünnetiyle birlikte kılmayı ihmal etmemeli, öğleden sonraya bırakıp da sünnet sevabından da mahrum kalmaya maruz kalmamalıdır.

~ tarafından islamcokguzel Ekim 10, 2007.

37 Yanıt to “Neden sabah namazı dünya ve içindekinden hayırlıdır?”

  1. HZ. ALLAHTAN en cok alimler korkar sirri burda gizli veya bilenle bilmeyen bir olurmu, ben diyorumki bazi ibadetlerin degerini yerini ve önemini bilsek inaniyorumki bunlari hic terk etmezdik veya en en azindan minimuma indirmeye calisirdik

  2. HZ.ALAH BİZİM İÇİN SEVAPLARIMIZIN COGALMASI İCİN NAMAZI SART KILMSTIR SİZİNDE ANLATIGINIZ GIBI SABAH NAMAZI SEVAP VE HAYIR GETIRIR COK GÜSEL ACIKLAMISSINIZ ALLAH RAZI OLSUN

  3. SABAH NAMAZI DÜNYA İÇİNDEKİNDEN HAYIRLIDIR MELEKLER BİZİ NAMAZA CAGIRMAKTA EZAN BİZİM İÇİN OKUNMAKTADIR YÜCE ALAHIMDA DUALARIMIZI ETMEMIZI UMMAKTADIR ALAHIM SABAH NAMAZINDA USENMEYIP KALKAN KENDINE YÖNELEN KULARINDAN ETSİN.DÜNYA MALINDAN HAYIR GÖREMEYİZ AMA 2REKET NAMAZLA KENDIMIZE DUALARIMIZDAKI İNSANLARA HAYRA GECER YARADANIMIZIN BUYRUKLARINI YERINE GETİREREK SEVABA GİRERİZ ALAH TÜM KULARININ GÜNAHLARINI AFETSİN.

  4. allahın rahmeti üzerimizde

  5. Yüce Rabbim Sevgili İmanlı Kardeşlerime sabah namazını cemeatla kılmayı nasip etsin. “Sabah namazını cemeatle kılmanın feyzini ve bereketini siz bilseniz kollarınız ve ayaklarınız kesik olduğu halde sizler emekliyerek, sürünerek camiye giderdiniz”. Hadis

  6. s.a teşekür ederim yabancı düzenlemiş oldugun siteden faydalandım allah razı olsun ssenden ve senin gibi kardeşlerimizden bu arada bayramın mubarek olsun

  7. bence sabah namazı çok önemli bir namazdır çünkü sabah namazı alahın duaları en çok kabul etiği namazmış. be sabah namazı kılmadım ama daha küçüğüm ondan gelecekte kılıcam er vakit kılıcam.annem gibi annem hiç bir namazı kılmadan bırakmaz o yüzden bende kılıcam.ve ok teşekkürler çk güzel şeyler anlatıo.allah razı olsun sizden

  8. Bir soru sormak istiyorum: sabah namazını imsak avkti girdiğinde ezanı beklemeden kılabilir miyiz?

  9. Sevgili Murty;

    Sabah namazının vakti imsak ile girer, güneşin doğması ile biter. İmsak girdikten sonra ezân-ı Muhammediye’yi beklemenize gerek yoktur. Kılabilirsiniz.

  10. Teşekkür ederim bu güzel site dolayısı ile de Allah sizden razı olsun.

  11. ne güzel bilgiler bunlar allah cc sizden razı olsun işiniz ras gelsin

  12. alah razı olsun hepinizden ve böle imanlı olan kardeşlerimizden ben 15 yasında bir öreinciyim 5 vakit namaza basladım bırakmamak uzere basladım namazımı ama sabah namazına 3 gunden beri kalkamıorum saatimi kuruorum saat caLıor ve kalakmıorumm cok dikkat edelım musluman kardeslerim bu dunya gecici ebedi hayata göcicezz yarın yada belki yarındanda yakın onun ıcın namazımızı bırakmayalım cunku kılmadıınız ıcın cok pısman olursunuz bu hayatta olmasa bile ahirette namaz kılıcaım zaman ıcıme bır vesvese gelior bir turLu gıtmıor namaz bıtınce vesvesede bitior bunu arastırdm peygamber efendimiz (SAV) demistir ki namazda vesvesesi olan imanı kuvvetli olandır cunku namaz kılmayanın ıcıne vesvese gelemz onların kalbı curusmustur onnun ıcın setan onları bırakmıs ve namaz kılanlarla ilgilenmistir allahın rahmeti uzerizinde olsun

    • Allah razi olsun senden yazindan o kadar cok etkilendim ki. Ne guzel buyuk bir askla namaza baslamistim, ama vesveselerden dolayi namaz kilmak ta zorluk cektim ve o sekilde Allahin huzura vardigimda cok korkuyordum. Utandim ve namazi terk ettim ve simdi anladim ki ne buyuk hata yapmisim. Allah senden razi olsun Ve bu siteyi yapandan da. Cok rahatladim…

  13. cokkkkk guzel anlatmıslar

  14. hüvallahüllezi
    bu duayı mutlaka okuyun
    SEVABI.
    BU AYETLERİ KİM SABAH VE AKŞAM NAMAZINDAN SONRA OKURSA AKŞAMDAN SABAHA KADAR MELEKLER ONA GÜNAHLARININ BAĞIŞLANMASI İÇİN DUA EDER.

  15. ne mutlukı allahtan korkup namaz kılanlara.ölümün olduğuna inananlara,ne mutlu tövbe edenlere imanlı olanlara ALLAHU TAALA GÜNAHLARIMIZI affetsın.Böyle dını yayın yapan sıtelerden allah razı olsun.iyiki varsınız kardeşim,ne mutlu musluman olana. ne mutlu türküm diyene.

  16. sabah namazının kazası olur mu,ya da oluyosa,hangi vakitlerde kılınmalıdır.bilgi sahibi değildim.çok teşekkürler bilgilendirdiğiniz için.Allah tüm kullarına 5 vakit namaz kılmayı nasip etsin…

  17. keşke kıla bilsek ahhhhh keşke. huzur islamda anlayana

  18. ya valla bende kalkamıodumda annem kardeşimi kaldırıken onun sesini duyup kalkıom artık bende 13 yasındayım kardeşim dha küçük belki ondan istemiodur fazzla kalkmayı ama ben kalkıom ya öbür dünnyada rahat edcem bende şeytan da çatlasın işte iki dkkalığına uykumdan olsam nolcak sanki

  19. Allah c.c den sabah namazlarımızı zamanında kılmayı diliyorum yarabbi sen kobul eyle Amin

  20. ben dünsabah kalkmadım kalkamadım 2 günlük sabah namazları bugün 12 15de kıldım kazayaptı yarabbiniyet ettim bugünkü sabah namazınınsünnetinin kazasını kılmaya acaba niyet oldumu kaza oldumu geçmi kıldım kış saatlerinde sabah namazları daha iyi oluyor

  21. ben uyanıyorum çok güzel ama kalkamıyorum bi türlü ya çok igrenç bi durum uyuyakalıyorum uyandıgım halde geçensene çok güzeldi ama busene noldu bilmiyorum Allahım yardım etsin benim durumumdakilere ve bana dua etsin inşallaah bu yorumu okuyanlar inşallah daha gayretli olucagız..

  22. SABAH NAMAZINI VAKTİNDE KILAR İSEK MELEKLERŞAHİT OLURLAR SENDEYE GİDERSİN ŞAHİT OLURLAR RÜKUYA GİDERSİN ŞAHİT OLURLAR NE KADAR GÜZEL.ŞÜKÜRLER OLSUNKİ ESİR DEĞİLİZ ŞAVAŞTA DEĞİLİZ YANİ RAHATIZ NE OLUR SABAH NAMAZINI MUTLAKA KILALIM ŞEYTANI DİNLEMEYALİM İNŞALLAH ALLAH HEPİMİZE KOLAYLIK VERSİN.

  23. Ben ateizm gibi bir inançtan dönüş yaparak namaz kılmaya başladım. Mümkün olduğu kadar namaz saatlerini kaçırmamaya çalışıyorum fakat sabah namazını hangi saatlerde kılacağıma dair bir bilgim yok. Diyanet işleri başkanlığının sitesinden baktığımda bir “imsak” saati bir de “güneş” saati veriliyor. Hangisi sabah namazının saati oluyor bana yardımcı olun lütfen.

  24. Öncelikle sizi kutlarım sevgili ipek hanım

    Rabbim celle celalühü hidayetinde daim eylesin, inanın çok duygulandım, ne mutlu size. Bu titiz ve dikkatli davranışınız içinde ayriyeten tebrik ederim.

    Sorunuza gelince acizane açıklamaya çalışayım:

    “İmsak”: Fıkıhta “imsakı” Tan yerinin ağarmasıyla başlayan zamana derler. Bu vakit, takvimlerde imsak olarak gösterilmektedir. Hani Ramazan-ı Şeriftede bu vakte kadar yeme içme vs diğer haller serbest fakat imsakin girmesiyle artık o gibi haller yasak kılınır. Namazda ise bu hüküm imsak vaktinin girmesiyle Hanifilere göre (Dört büyük mezhepten biridir.) güneşin doğmasına yakın, Şafiilere göre ise imsaktan biraz sonra kılmak faziletlidir.

    “Güneş” vakti ise güneşin artık dünyayı aydınlattığı vakittir ki, sabah namazının vaktinin geçtiğine işaret vardır.

    Netice olarak çok uzattım ama :) İmsak vakti namaz vaktini, güneş ise namaz vaktinin bittiğini belirtir.

    Mevlam şimdiden sizi mübarek ve ibadetini hakkıyla yapan kullarından eylesin.

  25. Cevabınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Çevremde bilgi alabileceğim kimse olmadığından en basit şeylerde bile çıkmaza düşüyorum :) Elimden geldiği kadar, Rabbim izin verdiği sürece ibadetlerimi inşallah yerine getircem. Tekrar çok teşekkür ederim.

  26. Allah sizden de razı olsun.Bu öğrenme, ibadet yapma aşkınızı, şevkinizi söndürmesin Rabbim..
    Rabbim yolunuzu açık eylesin…

  27. Ben namaz kılarken hep vesvese içime düşüyor oyüzden namazi şaşırıyorum ve tekrar kılıyurum

  28. Degerli kardeslerim asagidaki duayi sabah ve aksam namazindan sonra okuyun cok faydasini goreceksiniz ayrica sabah namazina kalkamayan kardeslerim aksam saat 11 den once yatarlarsa mutlaka kalkarlar

    Bismillahirrahmanirrahim

    Elif lam mim Zalikel kitabü la raybe fih* hüdel lil müttekıyn
    Ellezıne yu’minune bil ğaybi ve yukıymunas salate ve mimma razaknahum yunfikun
    Vellezine yu’minune bi ma unzile ileyke ve ma unzile min kablik* ve bil ahırati hum yukınun Ulaike ala hudem mir rabbihim ve ulaike humul muflihun

    Rahman ve rahim olan Allahın adıyla Elif, Lam, Mim Bu kendisinde şüphe olmayan Allah’tan korkanlar için de kılavuz olan bir kitaptır. Onlar ki gaybe inanırlar namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak ederler ve yine onlar sana indirilene ve senden önce indirilenlere iman ederler ahrete de kesin bir bilgiyle inanırlar iste bunlar Rablerinden olan bir hidayet üzeredirler ve kurtuluşa erenlerde bunlardır.

    Allahu lâ ilâhe illâ huvel hayyul kayyûm Lâ te’huzuhû sinetun ve lâ nevm
    Lehû mâ fis-semâvâti vemâ fil ard Menzellezî yeşfeu indehû illâ biiznih.
    ya’lemu mâ beyne eydîhim vemâ halfehum velâ yuhîtûne bişey’in min ilmihî illâ bimâ şâe vesia kursiyyuhussemâvâti vel ard Velâ yeûduhu hıfzuhumâ ve huvel aliyyul azîm. La ikrahe fiddin. Kad tebeyyener ruşdu minel gayy. Femen yekfur bittaguti ve yumin billahi fekadistemseke bil urvetil vuska lenfisame leha Vallahu semiun alim Allahu veliyyullezine amenu yuhricuhum minezzulumati ilen nur Vellezine keferu evliyauhumuttagutu yuhricunehum minen nuri ilezzulumat.Ulaike ashabun nar. Hum fiha halidun.

    Allah kendisinden başka ilah olmayan daima diri ve yaratıkları idare edendir.Onu ne uyuklama nede uyku tutar.Göklerde ve yerde olanlar onundur.Onun izni olmadan katında kim şefaat edebilir.O insanların geçmişlerini ve geleceklerini bilir.İnsanlar ise onun ilminden Onun dilediğinin dışında bir şey kavrayamazlar.Onun hükmü gökleri ve yeri kuşatmıştır.Yeri ve göğü koruyup gözetmek Onun için zor değildir.Dinde zorlama ve baskı yoktur.Gerçek şu ki Doğruluk sapıklıktan apaçık ayrılmıştır.Artik kim tagut’u tanımayıp Allaha inanırsa o kopması mümkün olmayan sapasağlam bir kulpa yapışmıştır.Allah işitendir bilendir.Allah iman edenlerin velisidir.Dostu ve destekleyicisidir. Onları karanlıklardan nura çıkarır. Kâfirlerin velileri ise taguttur Onları nurdan karanlıklara çıkarırlar iste onlar cehennemliklerdir orada sürekli olarak kalacaklardır.

    Lillahi ma fis semavati ve ma fil ard* ve in tubdu ma fi enfusikum ev tuhfuhu yuhasibkum bihillah* fe yağfiru limen yeşau ve yuazzibu men yeşa’* vallahu ala külli şey’in kadir Amener rasulu bi ma unzile ileyhi mir rabbihi vel mu’minun* kullun amene billahi ve melaiketihi ve kutubihi ve rusulih* la nuferriku beyne ehadim mir rusulih* ve kalu semi’na ve eta’na ğufraneke rabbena ve ileykel masıyr La yukellifullahu nefsen illa vus’aha* leha ma kesebet ve aleyha mektesebet* rabbena la tuahizna in nesina ev ahta’na* rabbena ve la tahmil aleyna isran kema hameltehu alellezine min kablina* rabbena ve la tuhammilna ma la takate lena bih* va’fu anna* vağfir lena* verhamna ente mevlana fensurna alel kavmil kafirin.

    Göklerde ve yerde ne varsa hepsi Allahın dır İçinizde olanı açıklasanız da gizleseniz de Allah onunla sizi hesaba çeker.Dilediğini bağışlar dilediğine ise azap eder.Allah her şeye kadirdir.Peygamber ve müminler Rabbi tarafından peygambere indirilene iman ettiler Hepside Allaha meleklerine kitaplarına peygamberlerine iman ettiler.Allahın peygamberleri arasında hiçbirini diğerinden ayırt etmeyiz işittik ve itaat ettik Rabbimiz bağışlamanı dileriz Varis ancak sanadır dediler.Allah bir kimseyi ancak gücünün yettiğiyle sorumlu tutar Herkesin kazandığı iyilik lehine yaptığı kötülük ise aleyhinedir.Rabbimiz eğer unutacak veya yanılacak olursak bizi sorumlu tutma Rabbimiz bizden öncekilere yüklediğin gibi bizede ağır bir yük yükleme Rabbimiz bize gücümüzün yetmediğini yükleme. Bizi affet bizi bağışla Bize merhamet et Sen bizim Mevlamizsin Kafirler topluluğuna karsı bize yardim et.

    Ya bedi’as-semavati vel-ard , ya hayyu ya kayyum inni es’eluke

    Ey yerlerin ve goklerin ilk mucidi ve yaraticisi Ey olmez diri Ey herseyi duzenleyip ayakta tutan Ben Seni istiyorum Senden istiyorum
    ______________________________________________________________________________

    Ya Meliku Ya Muktedir.

    En buyuk Hukumdar Sonsuz Kudret Sahibi

  29. kardeşlerim vesveseye kapılmayın namazları tekrar tekrar kırmayın,,,tekrar tekrar kılmazsanız gider,,,

  30. yanlız ben sabah namazına kalkamıyom,bende epilepsi hastalığı var,15günde bir bayılıyom:(

  31. Selam bende ateist bir insandım . Fakat son 10yildir yüce Allaha inanıyor ve son 1yildir daha çok ilgileniyorum bu sabah ilk defa saatimi sabah namazı için kurdum ve saat 6:10da kaktım namazımı kıldım. İlk defa ve inşallah namaz larımın devamı gelir. 33 yaşındayım.
    Herkese selamlar.

  32. ilk defa Allah nasip ederse bende bu sabah namaza kalkacam bu saate kadar oturmamın sebebi ise sabah namazının kılınışına baktım bildiğim halde kağıdada yazdım bide sizinle paylaşmak istediğim bişey daha var pazar günü dedemin mevlütüne gittim eşim ve çocuğumla eşim mevlütten çok etkilenmiş bana dua öğrenmek istediğini söyledi ve bu akşam iki dua ezberledi bununda vermiş olduğu heyecandan dolayı uyuyamadım

    • Ne mutlu sizlere..!

      Rabbim (c.c.); ömrümüzün sonuna kadar sabah namazlarına kalkmamızı ve 5 vakit namazlarımıza devam etmemizi nasip eylesin cümlemize İnşaAllah..
      Selam ve Dua ile..

  33. sabah namazina kalk amiyom neyapmaliyim kolay kalkmam için neyapmaliyim teşek kğrederim

  34. bu sayfeyi cok begendim ben vrapciste koyunden makedonyadan sizin kardesiniz allah sizlerden razi olsun bana duanizi eksik etmeyin allaha emanet olun

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 84 takipçiye katılın

