Ayetel Kürsi’nin Faziletleri

 

AYET-EL KÛRSİ !

” K u r ‘ â n – ı K e r i m ‘i n E f e n d i s i “

(Kur’ân-ı Kerim’in Seyyidi ve en büyüğüdür.)

Tevhid ilmiyle alakalı en büyük Ayet-i Kerimedir.

Geceleyin inmiş olan bu Ayet-i Kerimeyi, Efendimiz (SAV), Zeyd’i (RA) çağırarak yazdırmıştır.

Ayet-el Kûrsi indiğinde, dünyadaki bütün putlar ve krallar yere düşmüş ve başlarındaki taçları yuvarlanmıştır.

Şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçıp, iblis’in yanına toplanmışlar ve ona bu karışıklığı haber vermişlerdir.

Peygamber Efendimiz’in(SAV) Ayet-el Kûrsi’de bulunan “Yâ Hayyu – Yâ Kayyumu”, “Hayy ve Kayyum olan ALLAH’ım Senin Rahmetinle yardım istiyorum” buyurarak (üzüntü ve keder anında) ettiği duadır. İsm-i Azâm olduğu da rivayet edilmekle beraber, Ariflerin Sultanı Beyazıd-ı Bistami (RA) “Bu ismin belli bir tarifi yoktur, lâkin sen kalbini herşeyden boşaltıp, onu ALLAH’ın C.C. Vahdaniyyetine teslim ederek istediğin İsimle zikret” buyurmaktadır.

Ayet-el Kûrsi’de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir Ayet-i Kerimede yoktur. Çünkü bu Ayet-i Kerime’de, bazısı açık, bazısı gizli olmak üzere onyedi yerde ALLAH’u Teâlâ’nın İsmi geçmektedir.

Yatmadan okuyana ALLAH’u Teâlâ tarafından bir koruma verilir, sabaha kadar hiçbir şeytan yaklaşamaz.

Yâ RasulULLAH (SAV) Kur’ân-ı Kerimin hangi Sûresi(derece bakımından) daha büyüktür? Diye soran Sahabe’ye(RA), “İhlâs Sûresi” buyurdu. O Sahabe(RA) “Kur’ân-ı Kerimde hangi Ayet(Fazilet bakımından) daha üstündür.” diye sorunca, Peygamber Efendimiz(SAV) “Ayet-el Kûrsi’dir” buyurdu. (Darimi)

Ayet-el Kûrsi’yi okuyan kimse yedi kalenin içine girmiş gibi muhafaza edilir. Ayet-el Kûrsi, Kur’ân-ı Kerimin dörtte biridir.

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “İlim sana olsun ey Eba Münzir, Canım Kabza-i Kudretinde olan ALLAH’a C.C. yemin ederim ki, muhakkak Ayet-el Kûrsi’nin bir dili ve ikide dudağı vardır ki, Arş’ın direğinin yanında Melik-i (Müteâl olan ALLAH’u Teâlâ Hazretlerini) takdis eder(O’na Tazimde bulunur.)” (Ebû Dâvud, Ahmed İbni Hambel)

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim, her farz namazın arkasından Ayet-el Kûrsi’yi okursa, Cennete girmekten onu ancak ölüm men eder.Her kim onu yatacağı zaman okursa, ALLAH’u Teâlâ ona kendi evi, komşusunun evi ve etraftaki evler hakkında güvence verir.” (Beyhâki)

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Bakara Sûresinde bir Ayet vardır ki Kur’ân Ayetlerinin Efendisidir. Şeytan olan herhangi bir evde okunursa (şeytan) o evden çıkar. (O Ayet) Ayet-el Kûrsi’dir.” (Beyhâki)

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim farz namazın arkasında Ayet-el Kûrsi’yi okursa, diğer namaza kadar ALLAH’ın C.C. zimmetinde olur.” (Heysemi)

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim Ayet-el Kûrsi’yi ve Bakara Sûresinin sonunu sıkıntılı(kederli) anında okursa ALLAH C.C. ona yardım eder” (Suyuti, Dürrül Mensûr)
şeytan, cinler v.s. şerli yaratıkların şerrinden ve anne yada çocuğuna zarar vermelerinden yada öldürmelerinden korunmaları için) Doğum yapacak kadının, Ayet-el Kûrsi, A’raf 54. Ayeti sonuna kadar, Felâk ve Nâs Sûrelerini okuyarak ALLAH’u Teâlâ’ya sığındırılması gerekir(Hadis-i Şerifle bildirilmiştir).

Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Sen Ayet-el Kûrsi’den neredesin? O herhangi bir yemek veya katık üzerine okunursa mutlaka ALLAH C.C. o yemek ve katığın bereketini çoğaltır.” (Suyuti)

Efendimiz(SAV) Sûre-i Bakaranın sonunu(Amener Rasûlü) ve Ayet-el Kûrsi’yi okuduğu zaman gülerdi ve “Onlar Arş’ın altındaki, Rahman’ın (Teâlâ) hazinesindendir.” buyururdu. (Suyuti)

Seleme İbni Kays(RA) “ALLAH’u Teâlâ, ne Tevratta, ne İncil’de, nede Zebur’da Ayet’el Kûrsi’den daha büyük bir Ayet indirmedi.” (Suyuti)

Ayet-el Kûrsi, cinlere karşı kendisinden yardım alınacak duaların en büyüğüdür. Ayet-el Kûrsi’nin insandan şeytanları kovmakta çok tesirli olduğunu söylemişler, ayrıca saralı kişiye, şeytanın kendisine yardım ettiği sahir(büyücü), kâhin, falcı, nefis ve şehvet ehli, zulüm ve gazab erbabı üzerine sadakatle okunulduğunda onların şeytanlarını etkisiz hale getirmekte de büyük gücü olduğunu denemişlerdir. Ancak sadakatle okunması şartı koşulmuştur.

Herhangi bir muradın hasıl olması için Ayet-el Kûrsi 313 kere okunduğunda, dünya ve Ahiret hakkındaki o istek ALLAH’ın C.C. izniyle hasıl olur(ne bir eksik ve ne bir fazla okunmamalıdır bu sayıların adedi çok önemlidir).

Cin musallat olan çocuğa 18 kere Ayet-el Kûrsi okunursa BİİZNİLLAH şifa bulur.

Yemeğe okunursa yemek bereketlenir.

Devamlı okunursa unutkanlığı giderdiğini Hz Ali (K.V.) buyurmuştur.

Evden çıkarken okuyan her işinde muvaffak olur ve hayırlı işleri başarır. Evine gelince okursan iki Ayet-el Kûrsi arasındaki işlerin hayırlı olur ve fakirliğin önlenir.

?Bir kimse evinden çıkarken Ayet-el Kûrsi’yi okursa, Hakk Teâlâ yetmiş Meleğe emreder, o kimse evine gelinceye kadar ona dua ile istiğfar ederler.

~ tarafından islamcokguzel Nisan 30, 2007.

36 Yanıt to “Ayetel Kürsi’nin Faziletleri”

  1. okunan dualarda sayı diye bir şey yok diyorlar ayetel kürsi için 313 kez okumak hertürlü isteklerin gerçekleşeceği söyleniyo ben yine de okuyorum ama merakda ediyorum acaba sayılı okumak gerçekten doğrumu kafam karışıyor lütfan bana yardımcı olun

    • Bir gü büyük bir alim yolda bir kız görmüş:
      kıza sormuş: kızım o elindeki sepetle nereye gidiyorsun demiş.
      -sevdiğime gidiyorum demiş
      -peki o sepettekiler ne demiş büyük alim
      -çiçek
      -kaç tane onlar diye sorunca
      -olur mu amca insan sevgilisine götürdüğünü hiç sayarmı demiş
      -Büyük alim düşünmüş sonra Allaha tevekküllerde saymamış zikri

  2. ayetel kursuyu abdeslıyken mı 313 defa okumalıyım ve kac gune sıgdırabılırım ……..tesekkurler

    • ben denedim bir gecede 2-2,5 saat içerisinde 313 tane okunabiliyor.tabiiki abdestli okumak daha iyi olur.

      • AYETEL KÜRSİYE 313 KERE OKUDUM. 3 SEFER OKUMUŞLUĞUM VARDIR.DAHA DA KAPANDI GİBİME GELİYOR.

  3. sevmedıgım bırıyle evlendırıldım onunla anlasamıyorum onun benden soguyup bırakması ıcın sureklı ayetel kursuyu okuyorum benım boyle yapamam gunahmı cok zor durumdayım lutfen yardım edın bana …

    • onun senden soğuması yerine onun sana hoş görünmesi için okusan daha mantıklı olmaz mı?boşanmak hak ama allahın en sevmediği helaldir.denemekle hiç bir şey kaybetmezsin blakis kazanırsın.

  4. sıze dun bır yazı gondermıstım ama yorum yapılmamıs gorunuyor bunun nedenını ogrene bılırmıyım?yorumunuza cok ıhtıyacım var tesekkurler…

  5. merhabalar;ruyada dudaktan opusmek ve ruyada dus almak boy abdestını bozarmı?sımdıden tesekkurler
    ALLAH yar ve yardımcınız olsun
    :(hemen yazarsanız sevınırım:d )

  6. Ben yatmadan önce okudum we rüyamda sewdigim insani ilk defa gördüm gönülden inaniyorum bu duanin faziletine. İnsanlari sewin we onlara deger werin ben alewiyim we bu zamana kadar tanidigim tüm alewi insanlar böyle karsindakinin kendi gibi oldugunu düsünüp hareket eder ALLAH a emanet olun o size sah damarinizdan daha yakin onu türbelerde haci da hocada gökte camiide aramayin o sizin kalbinizde

  7. ben açık giyinimli biriyim ama ayetel kürsiyi dilimden hiç düşürmem ve canı gönülden inanarak rabbime yalvararak okuduktan sonra ger çevrilen duam olmadı. her defasında henm kalbim rahatlar hemde allahın izni ile aklımdan ne geçirdim ise bi şekilde allahın izni ile oldu vede oluyo.duaların sayısı çok önemliymiş bildigime göre hepspni ayrı bi anlamı varmış . mesela 7 uyurlar 3 ler 7ler 5ler 40lar her sayıda bunlardan dolayı dikkat edilirmiş

  8. bu 313 olayına bana da pek mantıklı gelmiyor arkadaşlar ama tavsiyem o ki otobüste yolda yalnız olduğunuz her yer de anlamını da aklınızdan geçirirerek okumanızı tavsiye ederim

  9. hocam ayetel kürsinin adedi gercekten 313 kere okunursa dahamı tesirli adet önemlimi ve cuma gecesi sabah namazından öncemi 313 kere okunmalı lütfen cevap yazın

  10. şuan tüylerim diken diken oldu bu duanın anlamını ögrenince….bu duayı 2 sefer rüyamda gördüm yüzünü göremediğim biri tırnaklarımı tek tek sökmeye çalışıyordu bende bu duayı okuyordum ama yarısından sonrasını okuyamıyordum herkese yalvarıyorum nolur duanın devamını söyleyinde kurtilim diyordum ama kimse beni duymuyordu sadece tek ses olarak ojeleri silmedin diye gülüyordu şimdi okuyunca anlamını o kişinin ne oldugunu anladım…bunun sadece sırlar dünyasında olacagına inanıyordm

  11. bide şunu eklemek istiyorum yorumları okuyunca dertleşmek istedim ben 20 yaşındayım 3 yıldır öss ye hazırlanıyorum ama her yıl başıma olmadık şeyler geliyor mesala geçen yıl annemler bana bir sürü dua verdiler onların hepsini okudum o yıl sınawda bayıldım sınavım iptal oldu bu yıl da aynı şekilde 1 yıl boyunca çalıştım sınaw günü kuzenimle birlikte gitmiştik sınaw yerine oda girecek ti sınawa ben elimdeki duaları okurken aldı elimden yırttı saçmalama napıyorsun dedi alay etti benle bende bismillah çekip tekrar okudum sınaw yerini gittik bi baktım cüzdanımda giriş kartım yok arabaya bindik ewe dnyrz araba bozuldu neyse 5 dak. kala yetiştm yetişiyecegim heycanıyla sınawda panikledim sadece fizik matematik yaptım ve fena bi puan gelmedi iyi kötü biyer yazim dedim 2 tercihtede biyer gelmedi o an çok isyan ettim sapıkca şeyler söyledim allahın beni sewmedigini düşünerek kuzenim gibi olmanın dogru olacagına inandım çok kötülük yaptım şu 3 ayda eski ben olmak istiyorum .neden bilmiyorum ama kendimi çok kirlenmiş hissediyorum dua okuyorum mesala o duayı hak etmedigimi namaz kılmayı haketmedigimi düşünüyorum kendimi dinden çok uzaklaşmış hissediyorum ve napacagımı bilmiyorum….

  12. HOCAM AYETEL KÜRSİ MURADIN OLMASI İÇİN 313 KERE OKUNUYO YA 1 GÜN İÇİNDE Mİ 313 KERE BİTİRMEMİZ LAZIM YOKSA SONRA DEVAM EDEBİLİR MİYİZ.BİDE HER GÜN MÜ 313 KERE AYETEL KÜRSİ OKUYACAĞIZ.Bİ DİLEĞİM İÇİN OKUYACAĞIMDA ONDAN

  13. hocam selamün aleyküm.ayatel kürsüyü her gün 1000 defa gece gündz okuyunca her murad oluyormus ve melekler zıyarete gelıyomus dıye bır yazı okudum bı yerlerde.sızce dogruluk derecesı nedır? ayrıca sayıya baglı okunmaması galıba terchnz nasıl okuyalım:(( ha bıde şu sorum var ben bırını sevyorum onun da benı sevmesı için dua etmem gunah mı? evlı degıl bekar…… neolur bı akıl verırmısnz kımısı gunah zorlamı sevdrceksın dıyor ama gönül dınlemıyor:(((

  14. HOCAM NEOLUR CEVAP YAZIN BİRİSİNİ SEVYORUM ONUN BENI SEVMESI EVLENMEMIZ ICIN DUA ETMEM GUNAH MI?

  15. cevap verecek yokmu:((((

  16. bak kardesim tmm Allaha haşa isyan
    etmeye kalkmışsın ama biraz sabredemedin
    mibe kardeşim Allahbizi hastalıkla sevdiklerimizle
    hastalıkla sınamasın diyoruz ve Allah bizi en bsait
    seylerle sınıyorken nasıl olrda seni sevmedgni
    düşünürsün sana şah damarlarndan daha
    yakın seni koruyan namaz kıldgnda yüzü gülen
    büyük Rabbimizi üzmek yerine bence yeniden
    doğru yola dön Allah tövbe
    edenleri ve ona kulluk edenleri
    sever bilin ki o tek affedendir
    affetmeyi sevendir. Allaha emanet olun

  17. Sevgili kardeşim öncelikle insanı bir an bile vesvesi ile yanlız bırakmayan lain iblis(şeytan) ın şerrinden allaha sığınarak söylüyorum ki.öncelikle şunu bilmelisin şeytan insanları kandırmak için her türlü yolu dener insanın aklına sen zaten namaz kılamıyorsun becerimiyorsun der inanma kardeşim sen eksik bile olsa bildiğin gibi oku ve kıl emin ol devam edersen çok şekilde ufkunu da yolunu da açar allah ben sizin hayır bildiklerinizde şer şer bildiklerinizden hayır veririm demiş yüce allah.öyleyse bizim onun verdiklerine isyan etmek ne haddimize öyle değilmi sevgili kardeşim şunu da söylemekte fayda var kiallah sevdiği kuluna çok müsibet verip sabretsin isyan etmesinde günahlarını sileyim dermiş sende sabret ki feraha eresin.ayrıca şu kitabı mutlaka bul ve oku 20 sayfalık bir kitap internet te de bulabilirsin inan bu kitabı okursan şeytan sana vesvese verirken farkedecek ve ona uymayacaksın kitabın adı “şeytanın hileleri” mutlaka oku allaha emanet ol saygılarımla

  18. Ben bir kitapta Ayetel Kürsinin faziletini okuyordum 40 gün bin defa ayetel kürsiyi okursan her muradın yerine gelir yazıyordu şimdide 313 defa diye gördüm ? acaba hangi şekilde dua edeyim bilemedim şimdi

  19. hocam lütfen benim sorumuda cevaplar mısınız biriyle görüştüm ben ailesi istemedi ve bitti:(( üzgünüm nasıl dua etmeyeliyim seviyorum onu ama o ailesi istemedi diye bitirdi.

  20. Entertaining article, thanks for your efforts.

  21. 313 ayetel kürsiyi kaç günde bitirmeliyim????????????

  22. gün iççersinde 313 defa okundugunda gecerlidir ve sunuda eklemek isterim ki gunde 1000 defa ve 40 gun boyunca okuyan kişiye gönüler sultanı efendiler efendisi MUHAMMED MUSTAF’A (S.a.v) o insana görünür melekler o insanın ziyarete gelir ve ne dilegi varsa kabul olur burda da şunu belirtmekte fayda var kişinin dilegi kabul olur ama imkansız ve haram olmayacak mesala adam bana diyor hocam nenem ölmüş ben bu duayı okursam nenem geri gelirmi hayır gelmez hangi giden gelmiştir ki anlatabildim mi arkadaslar helal dairesi içinde olucak ve imkansız olmayak ölüm gibi ALLAH hepinizden razı olsun saygılarımla isimsiz…..

  23. slm arkadaşlar fıkıh kitaplarına bakın orda tüm ayrıntıları yazılı

  24. ESSELAM Arkadslar ben esimi cok seviyorum ve onunla anlasamiyoruz asiri gecimsizligimiz var sizlerden ALLAH rizasi icin mutlu olmamiz icin dualarinizi bekliyorum 2 cocugum var ve esimden bosanmak istemiyorum

  25. ben okudum ve istedim bir sey vardı ve kabul oldu dua etmek cok güzel allaha ınactan baska bişey yoktur diom

    • meryem bana anlatır mısın ayetel kürsiyi bir gecede mi okudun? çok özel değilse kabul olan dileğin neydi? 313 defa okunmasıyla ilgili bir süredir araştırıyorum ve doğru olanı bulmaya çalışıyorum

  26. güzel.

  27. 313 ayetel kursi 2 gunde okusam olurmu hocam

  28. Bir dilek için 313 kere okuduktan sonra başka bir istek için de okuyabilir miyiz ?
    Lütfen yardımcı olun bu yolla dilemek istediğim çok şey var.

  29. hocam ben birini seviyorum uzakta ama o beni sevmiyo ondan sogumak icin dua okusam gunaha girmis olurmuyum cunku bi turlu untamiyorum soguyamiyorum cok calisiyorum ama olmuyo ne olur bana ne yapcami solermisiniz simdiden allah razi olsun

  30. eger gerçekten 313 kez okundugunda allahın izniyle dilegimiz abul olurmu allah katında allah tüm müslümsn alemin duasını kabul etsin

  31. selamun aleyküm arkadaşlar banada dua edermisiniz namaza başlasın ve hiç bırakmak nasip olmasın diye neolur ben ne yapsam olmadı ALLAH yar ve yardımcınız olsun……

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 75 takipçiye katılın

